Diety normokaloryczne dla kobiet*

Wartość odżywcza i energetyczna *

Wartość
energetyczna: 1790 kcal

Białko: 76 g

Węglowodany: 228 g

Tłuszcz
całkowity: 62 g

Nasycone kwasy
tłuszczowe: 16 g

Jednonienasycone
kwasy tłuszczowe: 23 g

Wielonienasycone
kwasy tłuszczowe: 17 g

Cholesterol: 100 g

Błonnik: 43 g

* na jeden dzień

Aplikacja Kardiometr

Aplikacja Kardiometr

Aplikacja pozwala na monitorowanie pomiarów ciśnienia, BMI oraz aktywności. Ponadto przypomina o wykonaniu pomiarów, odbyciu treningu i zażyciu leków.

Śniadanie

Śniadanie
  • 2 kromki chleba żytnio-razowego (80 g) posmarowane margaryną miękką (10 g) z pastą z twarogu z pomidorem (ok. 3 plastry 75 g) z listkami sałaty
  • Kawa rozpuszczalna (słaba) z mlekiem 1,5% (150 ml) i 2 łyżeczkami cukru brązowego

Składniki na pastę (na 2 dni):

  • 90 g twarogu
  • 2 łyżki drobno posiekanego koperku
  • 4 główki rzodkiewki
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego do 1,5% tłuszczu
  • odrobina pieprzu

Sposób przyrządzenia:

Twaróg przełożyć do miseczki, rozgnieść widelcem, dodać jogurt, startą lub pokrojoną w drobną kostkę rzodkiewkę, koperek, pieprz i wszystko dokładnie wymieszać.

mgr dietetyki Barbara Malina-Kozak

*o normalnej wadze ciała

Porady ekspertów mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie kontaktu pomiędzy użytkownikiem serwisu a jego lekarzem. Serwis ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Przed zastosowaniem się do porad z zakresu wiedzy specjalistycznej, w szczególności medycznych, zawartych w serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Właściciel serwisu nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych w serwisie.

Video Porady dietetyka

Proponowane przepisy

  • ZUPA POMIDOROWA
  • OWOCOWY JOGURT
  • OWSIANKA Z MALINAMI
  • SAŁATKA GRECKA